Kennis delen, krachten bundelen

Vakgenoten van elkaar laten leren. Zorgen dat ze ervaringen uitwisselen, sparren. En samen tot een nog beter resultaat komen. Dat levert de organisatie én de marketing- en communicatie professional veel op. Ook dat is het concept van LICHT: de krachten bundelen en mensen laten stralen!

Interactieve kennissessies

LICHT organiseert regelmatig kleinschalige en interactieve kennissessies. Zo kunnen professionals in marketing en communicatie zich persoonlijk en vakinhoudelijk blijven ontwikkelen. Daar zetten wij ons netwerk graag voor in!

Op de agenda:

  • 14 november | LICHTsessie

LICHTsessie

Regelmatig organiseren we een LICHTsessie voor directeuren en managers marketing en communicatie uit ons netwerk. Onder begeleiding van een expert en/of een moderator gaan we aan de slag met een actueel thema.

“Fijne vakgenoten, niet te lang, niet te kort, ruimte voor gesprek voor en na.”

Vaak starten we met het neerleggen van een mooie basis aan kennis of het delen van een praktijkervaring. Om zo tot verrassende nieuwe inzichten te komen. En altijd is er ruimte voor veel interactie. Want juist dan, als je met de poten in de klei staat, samen met collega-professionals, dan gebeurt er iets en beklijft het ook.

Onze LICHTsessies zijn een ontmoeting met vakgenoten. En met een heel relevant netwerk. De thema’s zijn gerelateerd aan het vakgebied, maar kunnen ook daarbuiten liggen. Denk bijvoorbeeld aan agile werken, persoonlijk leiderschap, design thinking, Why van een communicatieafdeling.

Impressie LICHTsessie

SCHITTERsessie

Een aantal keren per jaar organiseren we SCHITTERsessies voor onze ZP’s en Vaste LICHT Professionals. Ook vaste krachten worden in het eerste jaar na hun plaatsing uitgenodigd.

Tijdens deze interactieve sessie staat hun ontwikkeling op zowel persoonlijk als vakinhoudelijk vlak centraal. De professionals krijgen tools, tips, tricks en inzichten over interessante en actuele onderwerpen binnen de vakgebieden marketing en communicatie. We betrekken hier experts uit ons netwerk bij. Zij delen hun kennis en expertise en koppelen dat altijd aan een interactief deel.

Er worden ervaringen uitgewisseld waarmee je morgen aan de slag kunt. Een mooie manier om je verder te ontwikkelen en een relevant netwerk op te bouwen.

Contentmarketing, digitalisering, crisiscommunicatie, participatie en organisaties, cultuur en leiderschap. Het zijn maar een paar voorbeelden van thema’s die aan bod kwamen. Experts uit ons uitgebreide netwerk lieten hier hun licht op schijnen en namen de professionals mee in de ontwikkelingen.

Impressie SCHITTERsessie

POP-UP team

Als een opdracht erom vraagt, kunnen we een samengesteld team van interim professionals inzetten om een strategisch vraagstuk op te lossen of een compleet project uit handen te nemen. Onze professionals gaan dan bijvoorbeeld aan de slag met een positioneringsvraagstuk, online campagne of een verandertraject waarvoor meerdere specialisten nodig zijn. Dit team kan een plan maken voor een project, maar ook het hele project oppakken en uitvoeren.

Volgende LICHTsessie
14 november 2024 | Bas Erlings, mede-eigenaar van SUE & the Alchemists

Met trots en veel plezier presenteren we onze exclusieve LICHTsessie met Bas Erlings. Bas is samen met Klaas Dijkhoff en Tom de Bruyne eigenaar van SUE & the Alchemists. Een adviesbureau gespecialiseerd in gedragsstrategieën om boardrooms, politici en popsterren te helpen bij vraagstukken rond draagvlak, imago, gedragsverandering en klantstrategieën. Bas Erlings neemt je tijdens de LICHTsessie mee in wat er nu écht gebeurt in de hoofden van je klanten, kiezers of fans en hoe je daar op inspeelt om meer succes te hebben.

Volgende SCHITTERsessie
Datum nog niet bekend |

Meer info volgt


Reacties.

Wat deelnemers over onze sessies zeggen

Erg goed hoe jullie dit aanpakken: jullie ‘werknemers’ een leerzame middag bieden met ruimte voor nadere kennismakingen en dat jullie de personen die jullie uitzenden niet zien als ‘lopende cv’s’ zonder enige achtergrondinformatie erbij te hebben. Goed dat jullie echt energie steken in het leren kennen van mensen.

Heidi Geven

ZP'er

Deze LICHTsessie was niet alleen heel interessant, maar vooral ook heel geestig en relativerend. Petronel Blijsma liet in haar workshop zien wat het krachtenveld is. Waar zitten de echte beïnvloeders, wat zijn de typische rattenspelletjes, hoe speel je het spel? Een interessant denkkader; zo kun je óók naar organisaties kijken!

Saskia Barendse

Manager Marketing & Communicatie, CINOP

Leuk om te ervaren hoe de praktische aanpak van een commerciële organisatie zoveel mooie inzichten geeft voor bijvoorbeeld overheid. Zij hebben kanaalsturing eenvoudig in praktijk gebracht, zonder ingewikkeld en tijdrovend ‘getheoretiseer’. Duidelijke uitleg, leerzame sessie én heel gezellig!

Barbara Kwaks

ZP'er

Van Lego kun je alles maken. Deze Design sessie werd (letterlijk) opgebouwd. Van het in elkaar zetten van een eendje naar het uitbeelden van een dilemma op de werkvloer. De perfecte manier om zaken visueel te maken. En om andere ZP’ers te leren kennen. Ervaring die ik meeneem op de werkvloer.

Erna Heeren

ZP'er

De LICHTsessies belichten aspecten van het vak waarbij we in de ratrace van de dagelijkse actualiteit te weinig stilstaan. Heel leerzaam! Daarnaast groeien ze inmiddels uit tot het netwerkmoment voor communicatiemanagers in Zuidoost-Nederland. Heel fijn dat in die behoefte wordt voorzien!

Wim Ortjens

Directeur Communicatie, Gemeente Maastricht

De SCHITTERsessie was een mooie manier om kennis te maken met Scrum. De combinatie met rugby vond ik leuk. Ik hou wel van een spelletje. Waar anderen de praktijk misten, ging de methodiek voor mij juist meer leven. Goed om ‘in beweging’ te zijn. En mijn ‘collega’s’ bij LICHT te treffen!

Mia Spruit

ZP'er

Als ZP’er heb je een aparte, tijdelijk rol in het team. Dan is het fijn om te horen dat andere ZP’ers tegen dezelfde dingen aanlopen als jij. Of juist ook andere uitdagingen hebben. We hebben kennis uitgewisseld, elkaar tips gegeven en elkaar leren kennen. Ik kreeg er energie van!

Karlijn Meulman

ZP'er

Soms moet je vraagstukken even van een afstandje bekijken. Daar wordt het eindresultaat alleen maar beter van. Met collega-vakgenoten uit Zorg, Onderwijs, en Overheid hebben we nagedacht over de ‘Why’ van de eigen afdeling. Klinkt abstract, maar alle praktijkvoorbeelden maakten het tastbaar en bruikbaar. Veel nieuwe inzichten en contacten opgedaan!

Judith Jansen

Manager Communicatie en Marketing, Amphia Ziekenhuis

Interessant om vakgenoten uit een andere branche te spreken! Ik kom uit het onderwijs. Maar herkende ook veel punten uit zorg en overheid. In de LICHTsessie kun je jezelf ontwikkelen. Maar ook kennis inbrengen voor anderen. Maartje en Stefanie hebben daarbij een coördinerende rol. De kennis komt echt uit de groep.

Marc Lamers

Corporate Directeur Communicatie en Marketing, Wageningen University

Een bijzonder geanimeerde LICHTsessie over de kern van het communicatievak. Waarom is er een afdeling communicatie? Hoe zet je die op de kaart? Als de sessie langer had geduurd, dan een paar uur, hadden we samen een boek geschreven. LICHT dames: bedankt voor een heerlijke, inspirerende snelkookpan. Deze LICHTsessie bevestigde het nog eens: communicatie is het mooiste vak van de wereld!

Bas Schel

Coördinator Communicatie, Gemeente Heusden

Verbinding maken. Met jezelf in je rol als marketing professional. Met je opdrachtgever: hoe stel je je proactief op en waar kun je de leiding nemen? En met andere LICHT ZP’ers: hoe kom je samen tot een nog beter resultaat? Dat neem ik mee in de praktijk.

Stephanie Hoefnagel

ZP'er

Kennismaken met communicatieprofessionals van verschillende organisaties, met een bulk ervaring en de zelfde passie voor het vak. Samen de ‘why’ van het vak communicatie opnieuw terugvinden in het bouwen van verbindingen tussen stakeholders. En ook gewoon leren van elkaar. VerLICHTend. En leuk!

Piet van Ierland

Directeur Marketing & Communicatie, Fontys Hogescholen